כריתת כיס מרה השלכות

בדרך כלל אין לפרוצדורת כריתת כיס מרה השלכות מרובות. זהו ניתוח פשוט יחסית שמתבצע לרוב בשיטה לפרוסקופית, שההתאוששות ממנה מהירה וקלה. עם זאת, ככל ניתוח ייתכנו סיבוכים ומומלץ לבצע את הפרוצדורה במקום מקצועי עם מיטב המנתחים. נשמח לקבוע אתכם פגישת ייעוץ כדי לדון בניתוח להוצאת כיס מרה.

כריתת כיס מרה

כריתת כיס מרה השלכות
על כריתת כיס מרה השלכות

רבים מחפשים מידע על כריתת כיס מרה השלכות אם עליהם לעבור את הניתוח. יש לדעת ניתוח להסרת כיס מרה הוא ניתוח שכיח ולרוב מקובל לבצעו בשיטה לפרוסקופית. כריתת כיס מרה מתבצע אם הצטברו במקום אבנים שהם שילוב בין נוזלי המרה לבין כולסטרול. אם הצטברות האבנים לא משפיעה על בריאות האדם, אין מוציאים אותן. אולם אם הדבר פוגע בבריאותו, יש להוציאן.

התסמינים של הצטברות אבנים בכיס המרה עלולים להיות כאבי בטן, חום גבוה, חולשה ועוד. בדרך מבצעים את הסרת כיס המרה באמצעות ניתוח לפרוסקופי. זהו ניתוח שבמהלכו מחדיר המנתח לבטנו של המטופל את אביזרי הניתוח כולל מצלמה קטנה. באמצעות כלים אלה הוא מבצע את הניתוח, בלי לגרום לצלקות גדולות וללא צורך בפתיחת בטן נרחבת. בדרך כלל הניתוח עובר בהצלחה, אולם לפעמים יש לפרוצדורה של כריתת כיס מרה השלכות שיש לתת עליהן את הדעת.

כריתת כיס מרה השלכות

ההשלכות של הניתוח הן נדירות, ויכולות להיות:

  • התפתחות דלקת באזור הניתוח – אם ביצעו את הניתוח כאשר יש במקום דלקת חריפה, היא עלולה להחריף. לכן מומלץ קודם לכן ליטול אנטיביוטיקה כדי להפחית את רמת הדלקת. עם זאת, יש לדעת כי במידה והמטופל מגיע במצב של תסמינים חריפים מבוצע ניתוח חירום ולא ניתוח אלקטיבי.
  • פגיעה בצינורות המרה – זהו סיבוך נדיר ואם הוא מתרחש תוך כדי ניתוח, לפעמים עוברים במהלכו לניתוח בטן פתוח כדי לתקן את המצב.
  • דימום – ככל ניתוח עלול ניתוח להוצאת כיס מרה לכלול דימום במהלכו. הדבר יכול להיות אם הניתוח היה דחוף והאדם נוטל מדללי דם, בגלל פגיעה לא צפויה בכלי דם וכדומה. במצב כזה עוברים מיידית לניתוח בטן פתוח ומטפלים במצב בהצלחה .

יש לדעת כי הסיבוכים של הסרת כיס מרה הם נדירים ולרוב הניתוח עובר בהצלחה מרובה והמטופל חוזר לשגרת חייו מהר. נשמח לספר לכם על כל הדרוש לכם על כריתת כיס מרה השלכות. אנא התקשרו אלינו או השאירו פרטים באתר ונציג מטעם מרפאת סרג'יקייר יחזור אליכם עם פרטים ומידע נוסף.