בקע סרעפתי בשיטה הרובוטית

בקע סרעפתי הוא מצב שלרוב לא כולל סיבוכים או התערבויות, אולם יש מצבים ובהם עלולה הקיבה לעלות דרך הבקע אל חלל החזה ולהתהפך. זהו מצב הדורש התערבות כירורגית, כדי להחזיר את הקיבה או לתקן מראש את הבקע כדי למנוע זאת. ניתוח בקע סרעפתי בשיטה הרובוטית מאפשר למנתח לבצע את הניתוח באמצעות תנועות ידיו, כאשר הרובוט מתרגם אותם בדייקנות רבה בתוך גוף המנותח. היתרונות של השיטה רבים וכוללים דיוק, זמן התאוששות מהיר וצלקות קטנות.

ניתוח בקע סרעפתי בשיטה הרובוטית

בקע סרעפתי הוא מצב ובו נחלש הפתח שמאפשר מעבר של הושט אל תוך הקיבה. במצב של בקע גולש אין סכנה ולא תמיד יש השלכות, כי מדובר בשקיעה של פתח הושט אל תוך חלל החזה. עם זאת, יש מצבים ובהם הצפק, חלק מהקרום העוטף את הקיבה, נודד אל חלל החזה והקיבה עלולה להתהפך. זהו מצב מסוכן הדורש התערבות כירורגית.
בעבר נהגו ל%d7%91%d7%a7%d7%a2-%d7%a1%d7%a8%d7%a2%d7%a4%d7%aa%d7%99-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%94-%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%95%d7%98%d7%99%d7%aaבצע ניתוחי בטן פתוחים, שבהם היה צורך לפתוח את חלל הבטן בחתך גדול ולבצע את הניתוח כאשר אזור הניתוח פתוח. בשיטה הלפרוסקופית מוחדרים מצלמה וכלי ניתוח דרך חתכים זעירים, והמנתח אוחז אותם בידיו ומבצע את הניתוח ללא פתיחת הבטן. ניתוח בשיטה הרובוטית נעשה באמצעות רובוט המתרגם את תנועות ידיו של המנתח, כך שהמנתח יכול אף לשבת ולא להיות רכון במשך שעות. ניתוח בקע סרעפתי בשיטה הרובוטית הוא ניתוח שבמהלכו אפשר לראות את האזור המנותח בדייקנות רבה, שכן המצלמה מאפשרת הגדלה עד לפרטי פרטים.

יתרונות ניתוח בשיטה הרובוטית

  • דיוק – בשיטה זו יכול המנתח לראות את האזור המנותח אפילו עד לרמת הרקמות וכלי הדם הקטנים ביותר, ולדייק במהלך הניתוח.
  • זמן החלמה מהיר – בזכות החתכים הזעירים והדיוק, יכול המנותח להתאושש יותר במהירות לעומת ניתוח בטן פתוח.
  • צלקות קטנות – בניתוח בטן פתוח נשארת צלקת ובה עלולים להיווצר זיהומים ואף בקע צלקתי בעתיד. ניתוח בקע סרעפתי בשיטה הרובוטית לא מותיר צלקות גדולות ומונע זיהומים וסיבוכים בעתיד. 

היתרונות של נ
יתוח מהסוג הזה הם גדולים וזו אחת השיטות הטובות לביצוע ניתוחים מסוגים שונים. אנא השאירו את הפרטים שלכם בטופס יצירת הקשר באתר או התקשרו, ונציגי סרג'יקר ישמחו לספק לכם פרטים על ניתוח בקע סרעפתי בשיטה הרובוטית.