דלקת כיס מרה

המקרה הנפוץ של הוצאת כיס מרה הוא אם נמצאו בו אבנים הגורמות לתסמינים שונים. עם זאת, לפעמים מתפתחת דלקת כיס מרה מסיבות שונות שלא קשורות להצטברות אבנים. הסיבות יכולות להיות דלקת בגוף, דלקת באיברים סמוכים ואף מחלות. יש לאבחן במדויק את הסיבה לדלקת ולהחליט על הטיפול, הכולל בדרך כלל פעולה כירורגית להוצאת כיס מרה. אם יש בעיות ספציפיות יש לבצע ניתוח בטן פתוח, אולם לרוב ניתן לבצע את הפרוצדורה בשיטה לפרוסקופית, המאפשרת דיוק והתאוששות מהירה.

מהי דלקת כיס מרה

התפקיד של כיס המרה הוא לשמור את נוזלי המרה שמייצר בכבד, ולאחר מכן לשחרר אותם למעי הדק לסיוע בתהליך העיכול. דלקת כיס מרה נגרמת מסיבות שונות. הסיבה הידועה ביותר כמובן היא הימצאות אבנים בכיס המרה, מצב רפואי שעלול לגרום לבעיות רפואיות ככאבי בטן, בחילות, חום ועוד. לצד בעיה זו עלולה להתפתח דלקת כיס מרה גם בשל סיבות נוספות, כגון:

  • חסימה בשל גידול.
  • חבלה.
  • זיהומים בגוף, המשפיעים על כיס המרה, כגון דלקת ריאות, דלקת בכבד ועוד.
  • דלקות באיברים סמוכים, כגון דלקת בלבלב שמשפיעה על כיס המרה.
  • הפרעות באספקת הדם ללבלב מסיבות שונות.
  • מחלות שונות.

למרות שדלקת כיס מרה ללא הימצאות אבנים היא פחות שכיחה, היא עלולה בכל זאת להתפתח בשל סיבות אלה ועוד. התסמינים עלולים להיות כאבי בטן קשים, הזעות, עלייה של חום ועוד. לעומת הימצאות אבנים בכיס מרה שהאבחון שלהן פשוט יחסית, במקרה של דלקת כיס מרה ללא אבנים יש לשלב כמה אמצעים. אלה כוללים בדיקות הדמיה שונות, בדיקות דם ועוד המאפשרים להצביע על הסיבה לדלקת ולהחליט על הטיפול המתאים, שלרוב כולל הוצאה של כיס מרה.

ניתוח להוצאת כיס מרה

דלקת כיס מרהבעבר היה נהוג להוציא את כיס המרה בניתוח בטן פתוח שההתאוששות ממנו הייתה קשה יחסית, אולם היום ברוב המקרים נוקטים בשיטה הלפרוסקופית. ניתוח בשיטה זו נערך תחת הרדמה כללית, ובה מנפחים את הבטן דרך פתח בטבור. דרך הפתח מכניסים מכשיר לפרוסקופ שדרכו מוכנס סיב אופטי המאפשר בדיקה יסודית של האזור וצפייה בו על גבי מסך טלוויזיה. לאחר הכנסת הסיב, אפשר לחתוך את כיס המרה מהאיברים הסמוכים אליו ולשלוף אותו דרך החתכים. ההתאוששות מניתוח כזה היא פשוטה יותר, לעומת ניתוח בטן פתוח. עם זאת, לפעמים אין ברירה ויש לנתח בניתוח בטן פתוח, במיוחד אם יש חשש לדימום מאסיבי, אם יש באזור הידבקויות בגלל ניתוחים קודמים ועוד.
מרפאת סרג'יקר עוסקת בניתוחים להוצאת כיס מרה במקרים של דלקת כיס מרה. אנו עובדים עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם ומספקים ציוד משוכלל לצד גישה אדיבה ויחס אישי. אנא צרו קשר טלפונית או דרך טופס יצירת הקשר באתר ונשמח לספר לכם על האפשרויות הכירורגיות העומדות בפניכם במקרה של דלקת כיס מרה.