...

הטיפול בסרטן ריאות גרורתי

בכל הנוגע לטיפול בסרטן ריאות גרורתי, הבחירה בטיפול המתאים קשורה בקשר הדוק לסוג הסרטן הראשוני שממנו הגיעו הגרורות אל הריאות מלכתחילה. הטיפול בסרטן ריאות גרורתי נדרש להביא בחשבון, כמובן, את הטיפולים שהאדם כבר עובר או צפוי לעבור בעקבות הסרטן הראשוני ממנו הוא סובל. גם כאן, קיימות מספר אפשרויות טיפול, חלקן נהוגות בסוגים שונים של סרטן וחלקן ייחודיות לסרטן גרורתי של הריאות.

טיפול כימותרפי

הטיפול בסרטן ריאות גרורתי

טיפול בסרטן גרורתי של הריאות כולל שימוש בתרופות המבוססות על חומרים כימיים שנועדו להשמיד תאים סרטניים. תרופות כימותרפיות בעצם בולמות ומאטות את ההתחלקות וההתרבות של התאים הסרטניים. כאשר היא ניתנת לצור טיפול בסרטן ריאות גרורתי, בלימת הגדילה של התאים הגרורתיים היא חשוב על מנת למנוע יצירה של מוקד סרטני בעייתי נוסף בגוף (מעבר לגידול הראשוני). כאמור, בתכנן טיפול כימותרפי בסרטן ריאות גרורתי תמיד נוכחים ברקע שיקולים הקשורים לגידול הראשוני.

טיפול הורמונלי

הטיפול ההורמונלי בסרטן ריאות גרורתי כולל טיפול בתרופות שערוץ ההשפעה שלהן על תהליכי ההתחלקות עובר דרך הורמונים המשפיעים על הגידול. המנגנון של הטיפול נחלק לשני דרכים עיקריות: או מתן הורמונים המשפיעים על הגידול, או מתן תרופות ותכשירים החוסמים את פעילותם של תהליכים הורמונליים המשפיעים על הגידול.

טיפול ביולוגי

הטיפול הביולוגי משתמש בתרופות שמשפיעות על הגידול דרך היבטים שונים של התאים הסרטניים והתאים הסובבים אותם. דוגמא לטיפול ביולוגי היא טיפול המעניק חיזוק למערכת החיסון באופן שמעצים את יכולתה להתמודד עם הגרורות (לא תמיד טיפול כזה יספיק לטיפול בגידול הראשוני ולעתים הוא יינתן במקביל לטיפול אחר). טיפול ביולוגי נוסף הוא כזה המשפיע על גדילת הגרורות דרך השפעה על האופן בו התאים הגרורתיים מתקשרים זה עם זה. באמצעות הפרעה לתקשורת הביוכימית בין התאים, נבלמת ומואטת התקדמות הסרטן בריאה. מכאן קיבל הטיפול הביולוגי שם נוסף: טיפול לשינוי תגובתיות ביולוגית- Biological response modifier treatment. . טיפולים ביולוגיים בסרטן גרורתי צוברים תאוצה בשנים האחרונות, מאז פרסום המלצות האיגוד האירופאי לאונקולוגיה קלינית (ESMO) לגביהם בשנת 2010. יותר מכל שאר הטיפולים בסרטן, ההחלטה על טיפולים אלו מערבת כמעט תמיד צוות שכולל, מעבר לאונקולוג, גם רדיולוג, כירורג חזה, פולמונולוג ופתולוג, וזאת על מנת לבצע התאמה מיטבית של הטיפול, בשל מורכבות המנגנונים עליהם פועלות התרופות הביולוגיות.

טיפול כירורגי?

מתוקף העיסוק בטיפול בסרטן, עולה השאלה השכיחה של האפשרות לניתוח להסרת הגידול. בניגוד למצבים סרטניים אחרים, טיפול כירורגי במצב של סרטן ריאות גרורתי כמעט ולא מתקיים. ניתוחים לכריתת אונה מהריאה, או ריאה שלמה, משמשים במצבים בהם ניתן לכרות את הגידול במלואו, במצבים של סרטן ראשוני בריאות, כאשר נשללה נוכחותן של גרורות באזור הגידול. במצבים של סרטן ריאות גרורתי, ניתוח לרוב לא יסייע מאחר והגידול המקורי ששלח את הגרורות נמצא בכלל באזור אחר, והסיכוי להסיר באמצעות ניתוח בלבד את כל הגרורות ללא התערבויות טיפוליות נוספות הוא נמוך, כל שהנזק שבכריתת חלקים מהריאה רב על התועלת.

מצב של סרטן ריאות גרורתי מצריך טיפול מותאם ומהיר. צרו קשר עוד היום עם המומחים של surgicare להבהרת המצב והאפשרויות העומדות בפניכם.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.