הרניה בצלקת ניתוחית

הרניה בצלקת ניתוחית מתפתחת כאשר האדם עבר ניתוח בטן בעבר ודופן הבטן נחלשה בצלקת הניתוח. כאשר מתרחשת תופעה זו עלולים איברים מחלל הבטן לנדוד את שק ההרניה, מצב שעלול לגרום סיבוכים בעתיד. יש אפשרויות טובות לטיפול במצב על ידי ניתוחים בעלי תוצאות מוכחות.

מתי מתפתחת הרניה בצלקת ניתוחית

כאשר האדם עובר ניתוח בטן פתוח מסיבות שונות, הפרוצדורה כוללת חיתוך של דופן הבטן וסהרניה בצלקת ניתוחיתגירתה לאחר מכן באמצעות תפירה יסודית. לרוב האזור מחלים ומתאושש ללא כל השלכות, אולם לפעמים מתפתחת במקום הרניה, בשל חולשה של דופן הבטן בעקבות הניתוח. הרניה ידועה בשמה גם בקע או שבר, והיא מצב ובו דופן הבטן נחלשת, נוצר שם שק ואליו עלולים לנדוד איברים מתוך חלל הבטן עצמו.
כאשר מתפתחת הרניה בצלקת ניתוחית, האדם עלול לחוש כאבים או רגישות בזמן הרמת משאות, שיעול ועוד. אם יש במקום אודם ותסמינים נוספים כבחילות, הקאות וכאבי בטן, יש חשש לכך שהאיבר שנדד אל תוך הבקע נכלא ועלול להיווצר בו נמק כתוצאה מכך. מומלץ להתייעץ עם כירורג על מצב ההרניה ולברר אופציה ניתוחית כדי למנוע כליאה והחמרת המצב בעתיד.

האופציות לתיקון הרניה בצלקת ניתוחית

האופציות הניתוחיות תלויות במצב ההרניה, במיקומה והאם יש בקעים נוספים באזור הבטן. לפני המטופל יש שתי אופציות עיקריות:

  • ניתוח לפרוסקופי – ובו מכניסים סיב אופטי לחלל הבטן דרך פתח קטן. לאחר מכן מבצעים שלושה חתכים נוספים ודרכם מכניסים את אמצעי הניתוח. במהלך הניתוח מחזיר המנתח את האיבר למקומו, מניח רשת לחיזוק דופן הבטן וסוגר את הפתחים. בניתוח מהסוג הזה ההתאוששות היא מהירה יחסית ולא נוצרות לאדם צלקות נוספות.
  • ניתוח בטן פתוח – במקרים ובהם יש לאדם כמה הרניות, אם עבר ניתוח לתיקון הרניה בעבר וזה לא הצליח או במקרה חירום ובו התפתח נמק, מעדיפים לבצע ניתוח בטן פתוח. גם בניתוח מהסוג הזה מקבעים את דופן הבטן עם רשת וסוגרים בזהירות את חלל הבטן, כדי לא ליצור הרניה נוספת בעתיד.

ההצלחה של הניתוחים תלויה בחומרת המצב, במצבו הגופני של האדם ומיומנות המנתח. אנו במרפאת סרג'יקר מבצעים בהצלחה סוגי ניתוח שונים במקרה של הרניה בצלקת ניתוחית ומקפידים על שירות אדיב, יחס אישי לצד מקצועיות ומיומנות. נשמח לספק לכם פרטים נוספים באמצעות הדוא"ל או טלפונית.