ניתוח להסרת כיס מרה בשיטה הלפרוסקופית

דלקת בכיס מרה עלולה להתפתח בשל סיבות שונות, כגון היווצרות אבנים, חבלה, דלקת באיברים סמוכים ועוד. כל אלה יכולים לגרום לתסמינים מגוונים והפתרון, במקרים רבים, הוא הוצאה של כיס המרה בשלמותו. אם בעבר היה נהוג לבצע זאת בניתוח בטן פתוח, הרי שהיום עומדת לפני הפציינטים האפשרות לעבור ניתוח להסרת כיס מרה בשיטה הלפרוסקופית, המאפשר דיוק והתאוששות מהירה.

מהו ניתוח להסרת כיס מרה בשיטה הלפרוסקופית

כיס המרה הוא חלק ממערכת העיכול ותפקידו לשמר את נוזלי המרה שמייצר הכבד, לשם סיוע בתהליך העיכול במעי הדק. ניתוח להוצאת כיס מרה נדרש במקרים אחדים, ובהם יש דלקת בכיס מרה. הדלקת יכולה להתפתח בשל:

  1. אבנים בכיס מרה – אלה מצטברות בכיס המרה בשל הפרת האיזון הכימי במקום. לפעמים אין להימצאותן שום השלכות, אולם לפעמים נגרמת בגללן דלקת כיס מרה, הגורמת לבחילות, הקאות, כאבי בטן חום ואף לתופעות צהבת.
  2. סיבות שונות כגון מחלות, חבלה, זיהומים באיברים סמוכים ועוד, הגורמים לחום, כאבים ותסמינים נוספים.

ניתוח להסרת כיס מרה בשיטה הלפרוסקופיתבעבר היה נהוג להוציא את כיס המרה בניתוח בטן פתוח, אולם ההתאוששות מסוג ניתוח כזה היא ארוכה, משאירה צלקות ומיותרת לאור ההתפתחויות בניתוחים הלפרוסקופים. כיום מקובל להסיר כיס מרה בשיטה הלפרוסקופית, כל עוד מצבו של האדם מאפשר זאת. הניתוח בשיטה הלפרוסקופית נערך בהרדמה כללית ובמהלכו מוחדר דרך הטבור לחלל הבטן מכשיר לפרוסקופ. דרך מכשיר זה מעבירים סיב אופטי המאפשר לראות את מה שמתרחש בחלל הבטן ולהעביר את התמונה למסך טלוויזיה סמוך. שלושה חתכים זעירים נוספים באזור הבטן מאפשרים להכניס לחלל הבטן את מכשירי הניתוח ובכך יכול המנתח לראות את חלל הבטן בבהירות ולבצע את הניתוח במיומנות, בעזרת מכשירי הניתוח. שיטה זו מתאימה הן להוצאת כיס מרה בגלל אבנים, והן להוצאת כיס מרה בשל דלקות שנגרמו מסיבות אחרות.

היתרונות של השיטה הלפרוסקופית

לשיטה של ניתוח להסרת כיס מרה בשיטה הלפרוסקופית יש יתרונות רבים וביניהם:

  • התאוששות קלה יחסית – משום שהניתוח לא כרוך בפתיחת בטן, הרי ההתאוששות ממנו קלה יחסית לניתוח בטן פתוח.
  • צלקות מועטות – לעומת ניתוח בטן פתוח, המשאיר צלקת ארוכה לאורך הבטן, הרי שניתוח בשיטה הלפרוסקופית משאיר צלקות זעירות בשלושה מקומות.
  • הפחתת הסיכון לזיהומים – ניתוחים פתוחים תמיד מעלים את הסיכון לזיהומים, שכן חלל הבטן נחשף לאוויר. בשיטה הלפרוסקופית הסיכון יורד.
  • דיוק – הסיב האופטי מאפשר את סקירת חלל הבטן ביסודיות ואף הגדלה לפי הצורך, וכל זאת על מסך טלוויזיה משוכלל. כך יכול המנתח לדייק ולבצע את הניתוח במיומנות.

יתרונות אלה ואחרים מעמידים את השיטה הלפרוסקופית כשיטה המועדפת להסרת כיס מרה. ההחלטה על ביצוע ניתוח מסוג זה נקבע לאחר בחינת מצב החולה, האבחנה שלו ומצבו הרפואי. אנו במרפאת סרג'יקר מבצעים ניתוח להסרת כיס מרה בשיטה הלפרוסקופית עם הציוד המתקדם ביותר והרופאים המקצועיים ביותר. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר דרך טופס יצירת הקשר באתר או טלפונית, ונציג מטעמנו יסביר לכם על האפשרויות הכירורגיות העומדות בפניכם.