...

אבנים בכיס המרה

הימצאותם של אבנים בכיס המרה יכולים שלא להפריע כלל לחיי המטופל ולהיות מצב כרוני שאין צורך לטפל בו.  עם זאת, ישנם מצבים ובהם האבנים גורמות לדלקת בכיס המרה עצמו או באברים הסמוכים אליו. האבנים נוצרות כתוצאה מהצטברות חומרים מוקשים, כגון כולסטרול. פעמים רבות האבנים הן קטנות ולא גורמות לבעיות, אולם לפעמים הן גדולות וגורמות לדלקת שמצריכה את הוצאת כיס המרה בשלמותו.

אבנים בכיס המרה גורמים

אבנים בכיס המרה
אבנים בכיס המרה גורמים וטיפול

יש כמה גורמים עיקריים למצב של אבנים בכיס המרה:

  • השמנה – פעמים רבות גורמת ההשמנה באופן ישיר למצב של אבנים בכיס מרה. משום כך לשמירה על משקל תקין יש חשיבות למניעת מצב זה.
  • גיל – תזונה דלה בסיבים ורוויה בשומן – אף לתזונה מקום חשוב בהתפתחות אבני כיס מרה. מומלץ להקפיד ולשלב בתזונה היומיומית סיבים תזונתיים ולהקפיד על צריכה של שומנים לא רוויים, כגון אבוקדו, שמן זית, טחינה ועוד.
  • גנטיקה – כנראה ולגורם הגנטי יש משקל בהתפרצות מצב זה ויש להיות עירניים לסימנים מוקדמים לאבני כיס מרה.

כאשר נוזלי המרה מתערבבים עם כולסטרול, הם עלולים לגרום להתגבשותו וכך נוצרות האבנים. כמו כן לפעמים הנוזלים בכיס המרה לא מתרוקנים מסיבות שונות, והדבר גורם להצטברות אבנים. במידה והתפתחה במקום דלקת יש מקום להתערבות כירורגית.

התערכות כירורגית להוצאת כיס המרה

אנו במרפאת סרג'יקר מציעים שיטות מתקדמות ומדויקות להוצאת כיס מרה. בעבר ניתוח בטן היו ניתוח בטן פתוח ובו חתך המנתח את בטן המנותח לרווחה, כדי להוציא את כיס המרה. לניתוח מהסוג הזה היו השלכות כגון התאוששות ממושכת וצלקות על הבטן. כיום, ניתן לבצע ניתוח זה בעזרת לפרוסקופיה, שבה מבצע המנתח את הניתוח בעזרת מוטות מיוחדים, המוחדרים לבטן המטופל דרך חתכים קטנים. מצלמה קטנה המוחדרת אף היא, מאפשרת למנתח לראות את חלל הבטן ולהגיע לכיס המרה. השיטה המתקדמת ביותר היא השיטה הרובוטית, ובה יכול המנותח לשבת בנוחות ולהניע את זרועות הרובוט בצורה מדויקת.

אנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו למרפאת סרג'יקר או להשאיר פרטים באתר. נציגי המרפאה עומדים לרשותכם כדי להסביר על הדרכים האפשריות לטפל במצב של אבנים בכיס המרה. נשמח לקבוע אתכם פגישה כדי לדון באפשרויות הכירורגיות השונות שאני מציעים.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.