...

סרטן המעי הגס תסמינים

סרטן המעי הגס זהו אחד מסוגי הסרטן הנפוץ בחברה המערבית הן אצל גברים והן אצל נשים. נערכים מחקרים רבים לגילוי הסיבה לסרטן המעי הגס, וככל הנראה הוא קשור לגורמים כגון תורשה ואורח חיים. יש תסמינים מובהקים המעלים חשד לסרטן המעי הגס ועל כל אחד לשים לב לסימנים הללו וללכת להיבדק, משום שגילוי מוקדם מעלה את הסיכוי להחלמה מסרטן המעי הגס ומסוגי סרטן אחרים. 

סרטן המעי הגס תסמינים

סרטן המעי הגס מתחיל בתוך המעי ומתפשט כלפי האיברים הפנימיים. כאשר מוצאים אותו בשלב מוקדם יחסית, אפשר להוציאו עד להחלמה מלאה, תחת ביקורת. התסמינים הנפוצים של סרטן המעי הגס הם:

  • דם בצואה – מדובר על דם טרי בצואה עצמה או על האסלה. הדם עלול להעיד על קיומו של גידול במעי הגס ולכן יש לגשת ולהיבדק במהירות.
  • תחושת עייפות – עלולה להעיד על אנמיה שנגרמה בגלל הדם בצואה ולכן יש לגשת להיבדק, כולל בדיקות דם מקיפות.
  • שינוי בהרגלי היציאות – שינוי חריג בהרגלי היציאות, כגון שלשולים או לחלופין עצירות, הוא סימן שיש לברר.
  • היעדר תיאבון וירידה במשקל – אם אתם חשים היעדר תיאבון וירדתם במשקל, מומלץ לגשת ולבדוק מהי הסיבה לכך.
  • כאבים – תוך כדי יציאה, או ללא קשר ביציאות. הכאבים יכולים להיות בבטן או ברקטום.

יש להדגיש כי לא כל תסמין מעיד בבירור על סרטן המעי הגס, אולם אם אתם חשים חריגה בבריאותכם ויש לכם תסמין שלא היה לפני כ
ן, חשוב לגשת ולהיבדק.

גילוי סרטן המעי הגס

כיום עומorgans-153547_640דים לרשות הרופאים אמצעים יעילים כדי לבדוק הימצאותו של סרטן המעי הגס. אם במשפחה שלכם מישהו סבל מסרטן המעי הגס או מהימצאות פוליפים, העלולים להתפתח בעתיד לגידול ממאיר, עליכם להיות תחת מעקב. הגילוי של סרטן המעי הגס נעשה באמצעות בדיקת דם בצואה ובאמצעות קולונוסקופיה שבה מסתכלים לתוך המעי עצמו באופן ישיר. במידת הצורך מבצעים בדיקות נוספות. חשוב לזכור כי במחלות הסרטן גילוי מוקדם מעלה את הסיכוי להחלמה מלאה, ולכן התייעצו עם רופא המשפחה שלכם על כל תסמין יוצא דופן והקפידו להיבדק באופן קבוע.

אם אתם מעוניינים להתייעץ עם רופאים מומחים בתחום סרטן המעי הגס תסמינים, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר דרך האתר ונשמח לסייע ולהדריך אתכם בבדיקות הנחוצות.

 

 

 

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.