...

סרטן שד גרורתי

סרטן שד הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים בעולם בקרב נשים. אם בעבר חשבו שמדובר בסוג סרטן אחד, הרי שהיום יודעים כי מדובר בסוגים שונים של גידולים בעלי מאפיינים שונים ודרגות אלימות שונות. כיום אפשר לאבחן בצורה יסודית את סוג סרטן השד ולהתאים עבורו את הטיפול המתאים. סרטן שד גרורתי מצריך התערבות כירורגית להוצאת הגידול המקורי והגרורות, נוסף על טיפולים כימותרפיים ותרופות מתאימות.

מהו סרטן שד גרורתי?

סרטן שד מתחshaded-304508_640לק לכמה סוגים, בהתאם למקום שבו הוא התחיל ודרגת ההתמיינות שלו. כאשר אשה מאובחנת עם סרטן שד, קובעים את השלב שבו היא אובחנה, בהתאם לדרגת ההתפשטות של הגידול המקורי. סרטן שד גרורתי הוא סרטן ששלח גרורות לאיברים אחרים בגוף, כגון עצמות, מוח כבד או ריאות.  אם פעם לא עמדו בפני המטופלות אופציות רבות לטיפול במצב של סרטן שד גרורתי, הרי היום מתייחסים למצב כאל מחלה כרונית, לאור האופציות הטיפוליות השונות.

הטיפול בסרטן שד גרורתי

כאשר אישה מאובחנת בסרטן שד גרורתי, יש לקבוע עבורה פרוטוקול טיפול בהתאם לסוג הסרטן ומיקום הגרורות:

  • ניתוח להוצאת השד, כאשר האופציה היא ניתוח מלא או ניתוח משמר, לשם שחזור השד בעתיד.
  • טיפול כימותרפי, בהתאם לסוג הסרטן ודרגת התמיינותו.
  • תרופות הורמונליות, במידה וסוג הסרטן בעל סמנים חיוביים להורמונים.
  • תרופות ביולוגיות המעכבות את הסרטן באמצעות טיפול במנגנון הביולוגי של התא.

החלטה על סוג הטיפול המתאים

ההחלטה על פרוטוקול הטיפול המתאים לסרטן שד גרורתי ניתן לאחר הוצאת הגידול ובדיקתו במעבדה פתולוגית. במעבדה בוחנים את המאפיינים ההורמונלים של הגידול, כיצד הוא מגיב לתרופות ביולוגיות ולטיפולים נוספים. לאחר מכן קובעים את הטיפול המתאים לאישה, כאשר פרוטוקול הטיפול משתנה מאישה לאישה ותלוי בסוג הגידול ובגרורות, אם נמצאו. לפעמים מעדיפים לבצע ישירות את ההליך הכירורגי ולאחר מכן להתחיל בטיפול הכימותרפי, אולם לפעמים מתחיל בהליך הכימותרפי כדי להקטין את הגידול, ורק לאחר מכן מסירים את הגידול בהליך כירורגי.

ההחלטה על סוג הפרוטוקול הטיפולי יכול להשתנות ממרכז רפואי אחד לשני. אנו מזמינים אותך להתייעץ עם מומחי surgicare על האפשרויות הכירורגיות העומדות בפנייך.

 

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.