...

טיפול כירורגי לסרטן

למרות שייתכן שאנחנו מתקרבים לכך, האדם טרם הצליח למצוא תרופה לסרטן. המונח מתייחס לקבוצה של מחלות, אשר המאפיין העיקרי שלהן הוא חלוקה לא מבוקרת של תאים בגוף והצטברות שלהם, היוצרת את הגידול הממאיר. כאשר אין מזהים את הבעיה ומטפלים בה בשלב מוקדם, התאים עלולים לנדוד לאיברים שונים בגוף וליצור גרורות, שהופכות את הטיפול למורכב ומקטינות את סיכויי ההצלחה שלו.

אחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר לסרטן הוא טיפולים כירורגיים, אשר המאפיינים העיקריים שלהם יובאו במאמר הנוכחי.

על טיפולים כירורגיים לסרטן

טיפולים כירורגיים, בהקשר הנוכחי, הם טיפולים המבוססים על הסרה של הגידול הסרטני כולו באמצעות ניתוח – הסרה שצריכה להתבצע תוך שמירה על שולי הגידול בריאים. בחלק מהמקרים, מסירים גם בלומות לימפה הנמצאות בסמוך, במטרה לראות האם הסרטן התפשט לאזורים סמוכים. לעיתים, יש צורך בהליך כירורגי משלים של חיבור הקצוות שנוצרו במהלך הניתוח, במטרה לאפשר את המשך הפעילות התקינה של אותו איבר.

הליך כירורגי יעיל בעיקר בשלבים הראשונים של המחלה, לפני שהגידול הסרטני שולח גרורות לאיברים סמוכים – מה שהופך אותו למורכב מאד לביצוע, או אפילו לבלתי אפשרי כלל. בחלק מהמקרים, אין לגורם המנתח ברירה אלא להסיר יחד עם הגידול גם כלי דם, רקמות או עצבים של האיבר המנותח או של איברים סמוכים. הסרה זו עלולה לכלול השלכות שונות על האדם, הן אסתטיות והן תפקודיות, אם כי אלה בטלות בשישים אל מול החשיבות של ההסרה המוצלחת של הגידול הסרטני. ההשפעה של הטיפול משתנה בהתאם לאיבר הגוף בו הוא נעשה.

בגדר אפשרות סבירה: שילוב טיפולים

כל מקרה סרטן נשקל לגופו על פי המאפיינים הספציפיים שלו, דרגת המחלה והממצאים שהעלו הבדיקות. ראוי להדגיש כי ברוב המקרים, גם אם מחליטים להסיר את הגידול בצורה כירורגית, הדבר נעשה במקביל לשיטות טיפול אחרות במחלה. ניתוחים כירורגיים הולכים לא פעם יד ביד עם טיפולי כימותרפיה, עם טיפולי הקרנות, עם טיפולים הורמונליים או עם טיפולים ביולוגיים. המטרה בכך היא לנצל את היתרונות של כל אחת משיטות הטיפול ו"לתקוף" את המחלה מכל הכיוונים – צעד שמגדיל את הסיכויים להתמודדות מוצלחת איתה.

הערה חשובה אחרונה: על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, אבחון מוקדם של הסרטן – בשלביו הראשונים – מביא לאחוזי הצלחה של כ-90% בהתמודדות איתו. בתנאים האלה, ברור מדוע חשוב להכיר את התסמינים של כל סרטן וסרטן, לפנות לרופא עם ההבחנה בכל תסמין חשוד ולבצע אחת לפרקי זמן מסוימים בדיקות כלליות. ערנות עשויה להציל חיים.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.