...

סוגי סרטן ריאות אנדוקרצינומה

קרצינומה היא סוג של גידול סרטני שמקורו ברקמת הציפוי של איבר (פנימי או חיצוני). רקמה זו קרויה רקמת אפיתל. גידולים מסוג קרצינומה הם הסוג השכיח ביותר של סרטן בבני אדם.  אחד מתתי- הסוגים הקיימים של קרצינומה הוא אדנוקרצינומה- זו קרצינומה שמאופיינת במבנה דמוי בלוטות היכולות להפריש חומרים שונים. כמו גידולים סרטניים רבים, אדנוקרצינומה יכולה להופיע באזורים שונים בגוף, ובין השאר- גם בריאות.

אדנוקרצינומה של הריאה

אדנוקרצינומה של הריאה הוא אחד משני הסוגים הנפוצים ביותר של גידול סרטני בריאות (השני הוא קרצינומה קשקשית, והם מופיעים בשיעור דומה). אדנוקרצינומה מהווה מעל מחצית מכלל הקרצינומות המופיעות בריאה. בנוסף, זהו הסוג השכיח ביותר של קרצינומה  בקרב נשים ובקרב אנשים שאינם מעשנים. הקשר בין אדנוקרצינומה לעישון הוא מורכב, שכן אדנוקרצינומה בסרטן ריאות גם מקושרת לעישון, אך יחד עם זאת היא הסוג הכי נפוץ של אדנוקרצינומה בריאות בקרב אנשים שעישנו פחות ממאה סיגריות בימי חייהם.

האתגר הרפואי באדנוקרצינומה

אחד המאפיינים הבעייתיים של סרטן ריאות מסוג אדנוקרצינומה היא העובדה שהוא לרוב כמעט ולא גורם לסימפטומים. נקודה זו נובעת מהעובדה שאדנוקרצינומה מופיעה לרוב באזורים פריפריאליים של הריאה, ואורך זמן רב יחסית עד שהיא מסבה סימפטומים שהאדם חש בהם. העדר הסימפטומים הבולטים הוא הסיבה, כפי שדנו במאמרים נוספים בנושא סרטן ריאות, שאדנוקרצינומה מתגלה בדרך כלל בשלבים מתקדמים שלה. כידוע, לגילוי מאוחר השלכות על סיכויי הצלחת הטיפול ומהלכו, ועל כן הפרוגנוזה של אדנוקרצינומה לרוב אינה טובה. לקושי זה מצטרפת העובדה שלצד הגדילה האטית יחסית והנטייה לגילוי מאוחר, אדנוקרצינומות נוטות לייצר גרורות כבר בשלבים מוקדמים- תוספת לא פשוטה כלל לאתגר שהן מציבות (אך שוב- אין פירוש הדבר שיש להרים ידיים ולוותר על טיפול).

אז מה זו בעצם אדנוקרצינומה?

אדנוקרצינומה היא שם של קבוצה די הטרוגנית של גידולים סרטניים (בריאות כמו גם בשאר הגוף), אשר נכללים בה מספר רב של סוגים ותתי- סוגים. כמו שאר הקרצינומות, אדנוקרצינומה הוא גידול שמקורו ברקמות אפיתל. המשותף לכל הגידולים מקבוצת אדנוקרצינומה הוא ששיש להם מאפיינים של בלוטות- כלומר, הם מפרישים חומרים שונים. בגלל שאדנוקרצינומה מופיעה לא רק בסרטן ריאות אלא גם בסוגים אחרים של סרטן, המונח אדנוקרצינומה בפני עצמו לא מספר לנו הרבה על המחלה שממנה הוא מתהווה. ראוי לציון סוג אחד ספציפי הנקרא bronchioalveolar adenocarcinoma (ולעתים Adenocarcinoma in situ of the lung). מדובר באדנוקרצינומה מסוג ספציפי שהפרוגנוזה שלו מעט יותר טובה משאר סוגי האדנוקרצינומה. גידול מסוג זה לרוב מתפשט בחלל הריאות ולא "מתלבש על" מבנים שאותם הוא הורס.

כך או כך, אבחנה של סרטן ריאות מסוג אדנוקרצינומה מצריכה, כמובן, תשומת לב מיוחדת. צרו קשר עם המומחים של surgicare לקביעת פגישת ייעוץ.
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.