...

סרטן השד – ידע המציל חיים

סרטן השד- ידע מציל חיים

סרטן השד היא מחלה נפוצה בקרב נשים צעירות ומבוגרות ומהווה כשליש ממחלות הסרטן שתוקפות נשים, על אף שמה המטעה מחלה זו תוקפת לעיתים נדירות גם גברים. כיום, ניתן לשרוד ולנצח את המחלה באמצעות גילוי מוקדם וטיפול מהיר.

קצת סטטיסטיקה

עובדה שחשוב מאוד לדעת היא שאחת מתשע נשים עתידה להיות מאובחנת כחולה בסרטן ממהיר בשד, זהו נתון מדאיג ומפחיד, אך ראוי לציין כי במקביל לנתון זה, קיימים גם אחוזים מעודדים של 90% החלמה בקרב כלל המאובחנות בסרטן ממהיר בשד על ידי גילוי מוקדם וטיפול מהיר וממוקד המאפשרת החלמה מלאה לחלוטין וחזרה לתפקוד רגיל ואיכות חיים בדיוק כפי שהיה לפני גילוי אבחון המחלה. עובדה נוספת שחשוב לציין היא שסוג הסרטן עצמו אינו מהווה סכנת חיים כאשר מגלים אותו בשלביו המוקדמים, הסיכון הכרוך במחלה היא שליחת גרורות סרטניות מהשד למערכות חיוניות בגוף הקרובים לשד ואף כאלה הנמצאים מרוחקים בעת חוסר טיפול.

אבחון סרטן השד וחשיבות הבדיקה העצמית

רופאי הנשים ממליצים לכל אישה בכל שלב החל משלב ההתבגרות לבדוק על ידי בדיקה עצמית באמצעות בדיקה ידנית על ידי מישוש השד ואבחון גושים אפשריים על ידי האישה ובדיקה תקופתית של רופאי הנשים, אבחון ידני של השד מוכח כמציל חיים. בכל חשד להמצאות גוש יש לפנות לרופא הנשים לבדיקה רפואית ובהתאם לצורך שליחת המטופלת לבדיקת ביופסיה לאישור או שלילת גוש סרטני ממהיר, בדיקה כזאת חיונית מאוד למניעת מקרים של גילוי מאוחר והתפשטות הסרטן.

ממוגרפיה מגיל 40- לשקט הנפשי שלך

תופעות סרטן השד והיווצרות גושים בשד הינן רווחות במיוחד מגיל 40 על כן חשוב מאוד לבצע את בדיקה הממוגרפיה פעם בשנה-שנתיים בנוסף לבדיקה העצמית. בדיקה זו מגלה אחוזים גבוהים ממקרי סרטן השד בשלבים ההתחלתיים. בדיקה זו מהירה וכוללת אי נעימות קלה בלבד. עם התפתחות הטכנולוגיה וסבסוד מכשירי הממוגרפיה בקליניקות השונות ברחבי הארץ קיים שירות ממוגרפיה ללא תור ושירות ממוגרפיה נייד המאפשר לנשים אשר מתקשות להגיע לבדיקות ונשים בעלי מגבלות ניידות לבצע את הבדיקה ולהציל את חייהן. בדיקות מוקדמות אלו חשובות ביותר לצורך טיפול מהיר למניעת התפשטות גרורות סרטניות מהשד לאיברים חיוניים בגוף ולמנוע סכנת חיים ממשית.

מה עושים כשהתוצאה חיובית?

קיימות שתי אופציות רווחות: הסת הגידול בלבד או האופציה השכיחה ביותר, כריתת שד. תהליך כריתת השד הוא תהליך לא פשוט וקשה מבחינה נפשית וכרוך בהתמודדות כמו בכל ניתוח. אולם, האופציה של כריתת השד הינה האופציה היעילה ביותר כיום להסרת המלאה והנקייה ביותר של הגידול ומניעת חזרתה של המחלה באחוזים מכריעים. בנוסף, הרפואה הפלסטית המתקדמת מאפשרת שחזור השד הכרות על ידי ביצוע השתלה בדרך כלל כמעט מייד בכדי לא להישאר עם גדם.

במצב שבו מגלים את סרטן השד בשלביו המתקדמים תידרש החולה לעבור טיפולים כימותרפיים בנוסף לכריתת השד בכדי למנוע את התפשטות הסרטן או טיפול בגרורות שכבר הספיקו להתפשט לאיברים ומערכות נוספות בגוף.

הטיפול והאבחון המוקדם של סרטן השד מציל חיים, אל תתני לשאננות להרוג אותך.
כלל: בדיקה עצמית עד גיל 40 ומגיל 40 בדיקת ממוגרפיה בכל שנה!

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.